Halaman

Isnin, 23 Februari 2015

Day 2 : Hat Yai, Part 1

Jam 12PM dah check out. Pagi td kami memang takder any aktivity. Rest dalam bilik jew. Dah siap packing-packing bagai, get ready check out. Hari nie sambung jejalan yang mana sempat dan larat. Jam 12PM tercegat di kaunter check out. Dah settle check out aku akan dapat semula passport aku yang mereka pegang sebagai deposit masa check in semalam.
view dipagi hari
Time aku tengah uruskan hal-hal check out, kekawan dan officemate aku hilang entah kemana. Mungkin sedang amik gambo bagai kot. Tiba-tiba Minah Siam tu kater " Encik minta maaf, satu selipar hotel dalam bilik telah hilang dan encik kena membayarnya" lebih kurang macam tulah ayatnyer dalam speking London versi Siam. Terbeliak aku dengor. Mak oiiii macam aku hadapppp sangat sliper otel ko tuuuu.

Lantas aku pon g tanyer kawan aku kot-kot adew diantara mereka yang berkenan or terambik kewww. Actually nie 1st time aku kena kes mcm nie at otel. Eeeeeeee geram adew sakit jiwa pon adew. Lantas kami pon naik bilik. Memang betol, seingat aku dalam bilik tu adew empat selipar. Satu hal pulak nak ngingat smua. Dah lah kami nie kejar masa. Aduhaiiii. Tup-tup tejumpa lah, terselit bawah katil...Eeeeeee geramnyerrrrr... camner lah housekeeping mereka cari yerk, memang kena sumpah seranah depan-depan housekeeping tu. Lantas kami pon bergegas ke lobby dengan hati yang tengah membara seperti gunung berapi yang nak meletopkan lahanya.

Sampai sahaja di kaunter, officemate aku yang pompuan dah duk tunggu perkhabaran apakah ituuuuuu. Setelah kami cerita kat mereka, sambil tu aku duk pegang lagi empat selipar tu aku. Time tu ramai gak orang nak check out. Walaupon aku masih lagi marah tapi aku masih lagi sopan-sopan cakap ngn Minah Siam tu. Tapi tang officemate aku memang super kaw-kaw  dier bagi kat Minah Siam dah manager on duty. Lantas aku pon undur diri kejap bagi peluang kepada dua orang   settle kasi pulun habis-habisan. Bergema satu lobby dan smua orang duk negok. Yerlah klu gaduh bagi ke budak pompuan memang best punyeeer. Yang tak boleh bla nyer, manager on duty tu tak mengaku dier tu manager on duty. Eeeeee super poyo.

Satu kelemahan kat sini aku nampak, front desk counter mereka tak fasih sangat speaking English dan cara mereka solve problem buka ikot standard S.O.P yang aku blajo iaitu mendengar apa sahaja yang customer marah walaupon pahit untuk menerimanya serta minta maaf bagi pihak housekeeping. Ini tidak, mereka duk melawan cakap dan memang kena laaaaaaa. Nak kater aku marah, memang kami marah. Kerana 'benda bodoh ini' kami dah rugi 45minit. Tapi aku juga tak kata aku yang terbaik dalam pengendalian aduan awam. Lastly aku mintak passport aku dah terus next destinasi kami.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...